ایده‌های عکاسی از کودک

دوران کودکی مهمترین دوره زندگی هر فردی است که می‌توان با عکاسی لحظات دلپذیر آن را ثبت کرد. مرور این دوران زیبا و خاطره‌انگیز تنها با ثبت تصاویر است که امکان‌پذیر می‌شود.در این مقاله به شما چندین ایده‌های عکاسی از کودک را آموزش می‌دهیم.

به همین دلیل است که عکاسی از کودک اهمیت بسیار بالایی دارد. عکس‌های با کیفیت، جذاب و با نمک که در دوره‌های مختلف نوزادی تا نوجوانی ثبت می‌شود می‌تواند بهترین یادآور از دوره‌های مختلف زندگی در این سنین باشد. در ادامه با مهمترین نکات عکاسی از کودک همراه شما هستیم.

لباس مناسب عکاسی

یکی از مهم‌ترین عناصر عکاسی لباس کودک می‌باشد این عنصر نیاز به برنامه ریزی مناسب، متناسب با لوکیشن و شرایط عکاسی می‌باشد. و نتیجه آن در عکس نهایی به طور برجسته‌ای مشهود است برای دریافت اطلاعات بیبش‌تر درباره لباس کودک اینجا کلیک کنید.

سن مناسب عکاسی از کودک

برای عکاسی از کودکان هیچ محدودیتی وجود ندارد، چنانچه در حال حاضر عکاسی از نوزادان نیز بسیار رایج است. معمولاً نوزادان از سن ۲۰ روزگی به بعد سوژه‌های مناسبی برای عکاسی هستند.

البته باید به شرایط ویژه عکاسی از نوزادان توجه داشت. به طور مثال ژست‌هایی که برای عکاسی از نوزاد انتخاب می‌شود باید به گونه‌ای باشد که باعث آسیب دیدگی دست، پا، سر و گردن و یا ایجاد فشار روی این قسمت‌ها نباشد.

برای عکاسی از نوزاد باید به آناتومی بدن نوزاد آشنایی کامل داشت. بهتر است که عکاسی از نوزادان در فضای منزل یا فضای آتلیه از افراد متخصص و با تجربه در این زمینه استفاده شود.

ضمن این که عکاسی از نوزاد باید در ساعت‌های خواب و استراحت او و زمانی که خواب به اندازه کافی عمیق است که نوزاد را اذیت نکند انجام گیرد. دمای محیط، شرایط عکاسی، نور و… نیز در عکاسی از نوزادان باید مورد توجه قرار گیرند.

عکاسی از کودکان و شرایط خاص آن

برای عکاسی از کودک خردسال نیز شرایط باید به طور ویژه‌ای کنترل شود، این شرایط هم شامل شرایط عکاسی و هم شامل شرایط محیطی می‌شود. ‌ایده‌های عکاسی از کودک، ژست‌ها، لباس‌ها، فضای عکاسی و… از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عکاسی در فضای باز

عکاسی از کودک در فضای باز یکی از ایده‌های جالب عکاسی از کودک می‌باشد و نتایج خارق العاده‌ای در پی دارد. استفاده از نور طبیعی یا پس زمینه‌های طبیعی عکاسی شامل، چمن، گل، باغچه و… می‌تواند عکاسی از کودکان را در چنین فضایی بسیار هیجان‌انگیز سازد.

اما برای کودکان زیر یک سال، به ویژه در فصول سرد سال بهتر است به جای عکاسی در طبیعت عکاسی در فضای امن‌تری چون آتلیه را انتخاب کنید. محیط عکاسی در فضای باز برای کودکان باید امن و از شرایط مطلوب از نظر دما، نور و… برخوردار باشد.

عکاسی در فضای باز

عکاسی در آتلیه

عکاسی از کودک در آتلیه نیز شرایط ویژه خود را دارا است و اگرچه عوامل محیطی در چنین مکانی کنترل شده هستند اما باز هم نیاز است که توجه ویژه‌ای به بسیاری از مسائل داشت.

توجه به نورپردازی، رنگ‌شناسی، انتخاب زمینه‌های درست و خلاقانه برای عکس، ارتباط قوی با کودک و ژست‌های مختلف می‌تواند نتیجه عکاسی در آتلیه را بهتر از آن چیزی که تصور می‌کنید سازد.

عکاسی در آتلیه

عکاسی در خانه

اگر به این فکر هستید که در خانه از کودک خود عکس بگیرید به چند نکته باید توجه کنید. تجهیزات حرفه‌ای و مورد نیاز برای عکاسی با کیفیت بالا، محلی برای چیدمان بک گراند یا ایجاد پوزیشن‌های خاص، نورپردازی برای عکاسی با نور مناسب و… ازجمله مواردی است که در عکاسی از کودک در خانه باید به آن‌ها فکر کنید.

مهمترین نکات عکاسی از کودک

نکات بسیاری وجود دارد که آگاهی از آن‌ها به شما کمک می‌کند تا در مورد عکاسی از کودک به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنید. در ادامه به بیان مهمترین نکات در این زمینه می‌پردازیم.

آشنایی با خلق و خوی کودکان

برای عکاسی با ایده‌‌های ‌عکاسی خاص کودک مهمترین نکته این است که با خلق و خوی کودکان آشنایی داشته باشید. بتوانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و اعتماد آن‌ها را جلب کنید. به این ترتیب کودک با شما رفتار بهتری داشته و حرف شنوی بیشتری دارد.

انتخاب پوزیشن‌های مختلف

شما به عنوان یک عکاس باید پوزیشن‌های بسیاری را امتحان کنید، سعی کنید این کار را دوستانه انجام دهید تا کودک خسته نشود، این کار را می‌توانید با بازی همراه کنید تا کودک لذت بیشتری از تنوع صحنه‌ها ببرد.

هم سطح کودک باشید

برای عکاسی از کودکان بهترین ارتفاع، هم سطح بودن با کودک است. عکاسی از زاویه بالا یا پایین از کودکان جذابیت‌های بصری تصویر را کم می‌کند.

عکاسی از چهره

یکی از بهترین حالت‌ها برای عکاسی از کودک، عکس گرفتن از چهره او و پرتره گرفتن از کودک است. چنین عکس‌هایی معصومیت کودکانه چهره کودک را به خوبی نشان می‌دهند.

عکاسی از چهره

پشت سر هم عکس بگیرید

در عکاسی از کودکان ثبت یک تصویر در موقعیت دلخواه کار سختی است. به ویژه در کودکان نوپا، پس سعی کنید پشت سر هم عکس بگیرید. از هر پوزیشن بین ۱۵ تا ۲۰ عکس ثبت کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

تنظیم نور

استفاده از دیافراگم در زمان عکاسی از کودکان اثر حرکت‌های ناخواسته کودک را کمتر می‌کند. بهترین نورپردازی در عکاسی از کودکان استفاده از نور مستقیم و طبیعی است.

انتخاب پس زمینه

انتخاب پس زمینه یا بک گراند مناسب در عکاسی از کودکان اهمیت بسیاری دارد. سعی کنید از پس زمینه‌های خنثی و ساده کمک بگیرید. بهترین تم‌های رنگی برای عکاسی از کودکان رنگ‌های سفید، بژ، خاکستری، کرم و آبی روشن است.

طبیعی عکس بگیرید

عکس‌هایی که در آن‌ها کودک در حال رفتار طبیعی است و از پوزیشن و حالت خاصی استفاده نشده است بسیار جذاب هستند. مثلاً صحنه غذا خوردن، بازی کردن، کنجکاوی کردن یا خمیازه کشیدن کودک صحنه‌های جالبی به نظر می‌رسد.

کودک را بخندانید

عکاسی از لبخند کودک بسیار زیبا و در عین حال کار سختی است. سعی کنید توجه کودک را به خود جلب کرده و او را برای خندیدن تشویق کنید. انجام کار‌های هیجان‌انگیز مثل درآوردن شکلک یا صدا‌های ناهنجار ممکن است باعث ترس کودک شود.

تا کنون به بررسی چندین مورد از ایده‌های عکاسی از کودک پرداخته‌ایم، برای ایده‌های بیش‌تر این مطلب را مطالعه کنید.

کودک را بخندانید

انتخاب المان‌های طبیعی

برای عکاسی از کودک نیاز به المان‌های خاصی نیست، شما می‌توانید از المان‌های طبیعی مثل گل، میوه، اسباب بازی‌های کودکانه، پارچه‌های رنگی، بادکنک و… استفاده کنید.

عکاسی از کودک خواب

همه کودکان در زمان خواب چهره‌های معصومانه‌ای دارند که بهترین سوژه عکاسی است و از ایده‌های خاص عکاسی کودک به حساب می‌آِید . پس می‌توانید از چهره معصومانه کودک خود در زمان خواب عکس بگیرید.

عکاسی از کودک در خواب

داستان سرایی

یکی از زیباترین عکس‌های کودکانه داستان سرایی به روایت عکس است. شما می‌توانید با کمک لباس، المان‌های جذاب و چیدمان بک گراند عکس‌های جذابی از کودک تهیه کنید، مثلاً صحنه آشپزی یک کودک با لباس‌های سرآشپز و تجهیزات لازم، یا عکاسی از کودک در لباس مهندسین، دانشمندان، فضا نورد و… می‌تواند عکس‌های جالبی را برای شما به همراه داشته باشد.

آتلیه عکاسی نوشا گیفت با عکاسان برتر و تجهیزات پیشرفته آماده عکاسی از شما و کودکان عزیز شماست برای مشاوره و هماهنگی با شماره 09901717321 تماس بگیرید.